Vanliga frågor

Här finns några vanliga frågor vi får från våra kunder, och svar på detta. Hittar du inte vad du letar efter? Kontakta oss på telefon, eller via kontaktformuläret här på hemsidan.

Hur gör man med betalning?

För privatpersoner sker all försäljning och reparationer mot kontant / förskottsbetalning om inget annat är överenskommet. Du kan betala med konto eller kreditkort i vår butik.

Kan ni fakturera oss?

Av oss godkända företag kan vi skicka faktura som förefaller till betalning 30 dagar från fakturadatum. Från stat, skola och kommun ska rekvisition / inköpsunderlag bifogas innan vi kan godkänna fakturering.

Hur fungerar kostnadsförslag?

Undersökningskostnaden betalas alltid i förskott enligt konsumenttjänstlagen. Kostnaden av undersökningen dras av på priset vid ev. reparation. Om ej inbetalning av kostnadsförslaget sker kommer ej undersökningen att påbörjas. Kostnadsförslag får avvika med högst 15%. Om ni godkänner kostnadsförslaget ingår undersökningskostnaden i reparationspriset. Om ni har frågat oss vad en reparation brukar kosta är det inte att betrakta som ett kostnadsförslag.

Hur betalar jag i förskott?

Vid förskottsbetalning, ange alltid ditt ordernummer som referens vid betalning plusgiro 489 76 40-1 eller bankgiro 918-3849

När betalar jag för beställda reservdelar?

För privatpersoner tas halva kostnaden ut i förskott. Resterande betalas vid leverans.

Vad täcks av garanti/reklamation?

Handhavandefel, åska, överspänning, fuktskador, vätskeskador, stötskador, tappskador, klämskador, yttre åverkan, mjukvarufel samt felaktigt användning, täcks inte av garanti/reklamation. Ej heller om man inte följer tillverkarens anvisningar i bruksanvisningen. Ej heller fel på av media som används till produkten som cd – dvdskivor eller minneskort. Om felet av någon anledning inte täcks av garanti/reklamation kan det tillkomma en kostnad för undersökningsavgift + frakt. Undersökningskostnaden varierar beroende på produkt. Gör alltid en backup på dina lagringsmedia (tex minneskort cd-dvd-skivor, hårddiskar och inbyggda minnen på produkterna) innan produkten lämnas in för reparation.

Hur länge sparar ni produkter som ej hämtas ut?

Inlämnade / inskickade produkter ansvarar vi för i max 3 månader, därefter kan försäljning ske enligt svensk lag.

FACEBOOK


ÖPPETTIDER

Måndag – Fredag
10.00 – 17.00

LUNCHSTÄNGT
13:00 - 14.00

HITTA OSS

© Skövde Radio & TV-Service